Feyenoord zet zichzelf voor schut zonder prijs

Foto: Feyenoord zet zichzelf voor schut zonder prijs

Feyenoord is het seizoen begonnen zonder prijs. De Johan Cruijff Schaal moest op pijnlijke wijze in De Kuip aan PSV worden gelaten. Wat het voor de Feyenoord-supporters allemaal nog pijnlijker maakt, is dat die verdomde rugsponsor nog steeds op het shirt prijkt. Prijsvrij. Wrijf het er niet zo in.

Opinie: Feyenoord moet zo snel mogelijk Prijsvrij verwijderen van het shirt

Als het in de jaren 2003-2016 als sponsor op het shirt had gestaan, had ik de ironie er nog wel van ingezien. In de donkere Feyenoord-jaren draaiden de Rotterdamse beleidsbepalers elk dubbeltje om en klopte prijsvrij ook als een dubbeltje. Maar als Feyenoord-volger kan ik het niet verkroppen dat vertrekkend commercieel directeur Joris van Dijk als één van zijn laatste werkzaamheden een sponsor voor op de rug van het mooie Feyenoord-shirt heeft gestrikt. Van Adidas naar Castore vond ik al niet een beste keuze, maar ik wilde het Britse sportmerk een kans geven. En toen stond daar opeens niet Paixão, Giménez of Geertruida. Nee, daar stond Prijsvrij (vakanties). Ik schrok me te pletter, net als menig andere Feyenoord-fan, zo hoorde ik later.

Het shirt hoef ik voorlopig dus ook niet in mijn kledingkast te hebben en met mij vele Feyenoorders. Op social media en in de gesprekken die ik voerde met Feyenoord-supporters, kwam naar voren dat ze het een grote schande vinden. Natuurlijk zijn de nieuwe letters niet zo mooi en is de belijning niet zo strak als bij Adidas, maar daar kunnen we allemaal nog wel mee leven. Prijsvrij, hoe verzin je het.

Door die vervelende rugsponsor komt de spelersnaam onder het nummer te staan.

Easytoys en Specsavers, maar Prijsvrij slaat alles

Naja, Feyenoord is natuurlijk niet baanbrekend hierin. Heel veel clubs in Nederland hadden al sponsoren met dubieuze namen. FC Emmen bijvoorbeeld met Easytoys en McDonald’s, Vitesse nu met 50+ mobiel, PSV met goodhabitz en het Nederlandse scheidsrechterskorps met Specsavers. Opvallend, apart en ik kon er wel om lachen. Maar nu gaat het lachen om de pijnlijke Feyenoord-rugsponsor over in huilen.

Natuurlijk hebben we als Feyenoorders na het kampioensjaar een nieuw gevonden branie. We hebben zelfvertrouwen, mede dankzij het aanblijven van Arne Slot en een groot deel van het kampioenselftal. Feyenoord is opeens dé favoriet en dat was het na eerdere kampioensjaren niet. Waarschijnlijk was de grootste bluf om Prijsvrij dan maar op het shirt te zetten. Gaat ons toch na zo’n geweldig jaar niet gebeuren dat we komend seizoen prijsvrij blijven?

Werk aan de winkel voor Van der Knaap en Slot

Nou, dankzij de pijnlijke afgang in de Johan Cruijff Schaal-strijd is die eerste stap naar een superpijnlijk vervolgjaar gezet. Gelukkig heeft Feyenoord sinds vier dagen een nieuwe commercieel directeur. Ruud van der Knaap, je weet wat je te doen staat. Verwijder snel Prijsvrij van het shirt, zet daar weer de spelersnaam neer en je zal zien dat de shirtjesverkoop aanzwengelt. En als Van der Knaap er toch echt niet onderuit komt, dan ligt er nog een zwaardere taak op de schouders van Slot en zijn mannen: zorg alsjeblieft voor een allesbehalve prijsvrij seizoen!

Over Eimert Pruis

Presentator en schrijver Eimert Pruis werkt onder de Spaanse zon voor SoccerNews.nl. Hij richt zijn blik dus vooral op FC Barcelona en Real Madrid, maar maakt ook inside-verhalen over Feyenoord en Oranje. Heb je een tip? Mail naar [email protected].

Moet Feyenoord als de wiedeweerga Prijsvrij van het shirt verwijderen?

  • Jazeker!
  • Nee, levert geld op!
1359+ Votes

Lees meer

Deel op sociale media:

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen| Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie