FC Groningen stelt meerderheid fans toch teleur

Foto: FC Groningen stelt meerderheid fans toch teleur

FC Groningen speelt ook volgend seizoen met het inmiddels vertrouwde clublogo op de borst. Een meerderheid was vóór de wijziging van het embleem, maar er werd niet voldaan aan de criteria om het besluit definitief te maken.

Seizoenkaarthouders en sponsorrelaties kregen de kans om online hun voorkeur uit te spreken. Van de 2.656 respondenten koos bijna 52 procent voor het oorspronkelijke logo uit 1971. Meer dus dan de ruim 48 procent die het huidige logo wilde behouden, maar dat is niet voldoende om terug te grijpen uit het embleem van de jaren zeventig.

FC Groningen legt uit: “Vooraf had FC Groningen samen met de afvaardigingen van alle officiële supportersgroeperingen vertegenwoordigd in het Supportersoverleg als voorwaarden gesteld dat minimaal de helft (50%) van alle seizoenkaarthouders/sponsors moest hebben gestemd en minimaal 60% van de respondenten voor een logowijziging zou moeten stemmen. Beide voorwaarden zijn niet gehaald.”

Voor het vijftigjarige jubileum werd een speciaal jubileumlogo ingevoerd. Dit leidde tot de oproep om het logo uit 1971 te herintroduceren, maar daarvoor is verplicht overleg met de supportersgroeperingen nodig. Omdat er niet is voldaan aan de criteria om het embleem te wijzigen, is besloten om ook volgend seizoen met het huidige logo door te gaan.

Wint Groningen in Deventer? Win 3.20 keer je inleg bij bet365!

Terecht?

  • Ja
  • Nee
26+ Votes

Deel op sociale media:

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen| Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie