Ajax denkt groter: géén Telegraaf-verlenging

Foto: Ajax denkt groter: géén Telegraaf-verlenging

Ajax gaat een commerciële samenwerking aan met Mediahuis. De Amsterdamse club heeft besloten om niet te verlengen met De Telegraaf.

Club doet aan schaalvergroting met Mediahuis-deal

Tot en met eind juni lag De Telegraaf vast als Official Media Partner van Ajax, maar hier is geen gehoor aan gegeven. Dat heeft vermoedelijk weinig te maken met de kritische houding van journalisten als Mike Verweij en Valentijn Driessen. Volgens Ajax Life heeft het vooral ‘een logische reden’.

De supportersvereniging van Ajax legt het doel van de eerdere samenwerking als volgt uit: “De Telegraaf – inmiddels ondergebracht bij Mediahuis – had bij Ajax een aantal promotionele rechten en ook hospitality-rechten. In ruil daarvoor kreeg Ajax onder andere toegang tot het (commerciële) bereik van De Telegraaf. Dat bereik werd bijvoorbeeld gebruikt rondom kaartverkoop en shirtintroducties.”

De inhoudelijke bijdrages van De Telegraaf stonden lost van de samenwerking. Inmiddels is besloten om een deal te sluiten met het Mediahuis in plaats van alleen de ochtendkrant. Naast De Telegraaf vallen veel meer media onder Mediahuis, waaronder regionale dagbladen en Dumpert.

Een goede zet van Ajax?

  • Ja
  • Nee
744+ Votes

Lees meer

Deel op sociale media:

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen| Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie