FC Barcelona bevestigt miljoenendeal met Spotify

Foto: FC Barcelona bevestigt miljoenendeal met Spotify

FC Barcelona en Spotify gaan definitief met elkaar in zee. De populaire streamingdienst is de opvolger van Rakuten als hoofdsponsor van de Catalaanse topclub en fungeert daarnaast als naamgever van Camp Nou.

De naam van Spotify circuleerde al langer als nieuwe hoofdsponsor. Dinsdagavond werd bekend dat er een overeenkomst voor de duur van vier seizoenen is gesloten. Onderdeel van deze deal is dat de streamingdienst zich ook gaat verbinden aan het stadion, dat voortaan Spotify Camp Nou heet.

President Joan Laporta laat dinsdagavond weten: “Met dit partnership zetten we een stap voorwaarts in dit nieuwe tijdperk. Dat benadrukt het innovatieve karakter van Barça, dat een unieke club is in de wereld.'” Naar verluidt gaat het om een deal van zeventig miljoen euro per seizoen.

Spotify is overigens pas de vijfde shirtsponsor van FC Barcelona ooit. De Catalaanse topclub bleef lang gevrijwaard van een sponsornaam pontificaal op het shirt. In 2006 koos men voor een tussenoplossing door Unicef een plek te bieden, maar daarna mochten achtereenvolgens Qatar Foundation, Qatar Airways en Rakuten zich op deze wijze tonen.

Wint Barça van Real Madrid? De odd is 3.25!

Een goede deal?

  • Ja
  • Nee
57+ Votes

Lees meer

Deel op sociale media:

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen| Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie