Hartverwarmend: PSV-sponsoren maken ruimte voor wervingsboodschap Slegers

Foto: Hartverwarmend: PSV-sponsoren maken ruimte voor wervingsboodschap Slegers

Bij het competitieduel tussen PSV en FC Groningen zaterdagavond in het Philips Stadion wordt er uitgebreid aandacht besteed aan de wervingsactie voor nieuwe bloed- en stamceldonoren. De actie werd recent op gang gezet door perschef Thijs Slegers die uitbehandeld is.

Doel van hem tijdens zijn resterende levenstijd is het strikken van zoveel mogelijk donderen. Sponsor van PSV besloten om de 46-jarige Slegers die weekend te helpen. Zij staan hun naam op de led-boardings in het stadion af, om ruimte te geven aan de boodschap die Slegers wil uitdragen.

Tijdens het treffen tussen de Eindhovenaren en Groningen wordt het belang van zoveel mogelijk doneren nogmaals aangestipt. Zijn kunnen levensreddend zijn als iemand stamceltransplantatie of bloedtransfusie moet ondergaan. Op de websites van Matchis en Sanquin kan men zich aanmelden, daar is ook alle informatie te vinden.

Veel nieuwe donoren

Matchis vond mede door de wervingsboodschap van Slegers ruim 4.000 nieuwe donoren, een gigantisch aantal vertelde een woordvoerder eerder al. Vooral het gegeven dat zich veel mannen onder de nieuwelingen bevinden, is volgens de organisatie bijzonder. Er wordt een link gelegd naar het grote aantal mannelijke volgers van Slegers op sociale media.

Lees meer

Deel op sociale media:

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen| Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie