Hoofdsponsor Chelsea neemt stevige maatregelen na ophef

Foto: Hoofdsponsor Chelsea neemt stevige maatregelen na ophef

Hoofdsponsor Three zal voorlopig niet meer prijken op het shirt van Chelsea. Het bedrijf besloot hier toe, omdat clubeigenaar Roman Abramovich in opspraak is geraakt.

Een volgende domper voor Chelsea, dat eerder op de dag hoorde dat Abramovich op een sanctielijst van Russische oligarchen is gezet. Dit heeft te maken met de oorlog die Rusland voert in Oekraïne. Inmiddels zijn de Britse tegoeden van Abramovich bevroren. Doordat de steenrijke Rus geen zaken meer mag doen, kan hij Chelsea voorlopig ook niet verkopen.

Juiste keuze

Voor hoofdsponsor Three aanleiding om de deal met The Blues voorlopig op te schorten. Het logo moet van het blauwe Chelsea-shirt, meent het telecombedrijf. “Naar aanleiding van de beslissing van de overheid hebben we Chelsea gevraagd om de samenwerking voorlopig op te schorten. Dat voelt als de juiste keuze. Deze beslissing zal impact hebben op veel Chelsea-fans, maar we staan er gezien de omstandigheden achter”, aldus een woordvoerder tegenover Engelse media.

Chelsea en Three ging in 2020 in zee en hebben nog een verbintenis samen tot medio 2023. De club van Hakim Ziyech verdient naar verluidt bijna vijftig miljoen euro per seizoen aan de sponsordeal.

Drie punten vanavond voor Chelsea bij Norwich? 1.36x je inleg!

Dit bericht op Instagram bekijken

Een bericht gedeeld door SoccerNews.nl (@soccernews__nl)

Goede beslissing?

  • Natuurlijk
  • Vind ik niet
45+ Votes

Lees meer

Deel op sociale media:

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen| Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie