‘Talpa moet cruciaal gesprek over Veronica Inside voeren’

Foto: ‘Talpa moet cruciaal gesprek over Veronica Inside voeren’

Al jaren kijken honderdduizenden fans naar Veronica Inside, maar door de recente rel is de toekomst van het programma in gevaar. Oranje-internationals boycotten interviews en steeds meer bedrijven overwegen hun advertenties in te trekken.

Maiko Valentijn, CEO van MediaCom, win nu in gesprek met Talpa. Dit bedrijf koopt zendtijd in namens adverteerders. “Onze adverteerders verdienen uitleg hoe te voorkomen dat ze met hun reclame in een omgeving terecht komen van ‘content’ die haaks staat op waarvoor deze merken staan. Er is nu een tweedeling onder adverteerders. Een deel wil gewoon niet geassocieerd worden met de inhoud en neemt afstand. Dan moeten we daar wel iets mee”, zo citeert het Algemeen Dagblad.

Volgens Valentijn is het niet de intentie om de discussie ‘een bepaalde kant” op te duwen. “Maar als je het mij persoonlijk vraagt dan denk ik dat we –net als met #MeToo- op een breekpunt staan. Nu de adverteerders zich roeren, de Oranje-selecties en zelfs bondscoach Ronald Koeman kan dat impact hebben op de kwaliteit van het programma. We zouden niet op deze voet verder moeten gaan, ondanks dat Johan Derksen denkt dat het allemaal wel overwaait. Het is goed dat de dialoog wordt gestart. Tussen adverteerders, makers van het programma en Talpa. Je ziet nu ook dat adverteerders worden aangesproken op uitspraken die in het programma worden gedaan. Dat is niet oké.”

Heeft VI nog toekomst?

  • Ja
  • Nee
1216+ Votes

Deel op sociale media:

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen| Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie